2006-06-22

Muzikaal protest
  Bron De Maasroute

Muzikaal protest

KAATSHEUVEL - Op het Wilhelminaplein in Kaatsheuvel wordt dinsdag 27 juni een klapstoelenconcert gehouden ter ere van de zeventigste verjaardag van de Sint Jozefkerk.
De aanvang is 19.00 uur en het concert duurt tot ongeveer 20.30 uur. Het opleidingsorkest harmonie Kaatsheuvel onder leiding van Carlo Bergmans, het koor La Jeunesse, het jongerenkoor The Young Ones en Dydans zorgen voor de invulling van het concert. Het klapstoelenconcert is een nieuwe actie in de strijd om het behoud van de door sloop bedreigde Sint Jozefkerk. Door hun vrijwillige bijdrage onderstrepen de muziek- en dansverenigingen dat zij volledig achter de actie tot behoud van het kerkcomplex staan. Met dit muzikale protest willen zij alle burgers van Kaatsheuvel oproepen dit ook te doen. Brede steun vanuit de bevolking is nodig om parochie Kaatsheuvel en bisdom te doen inzien dat sloop een verkeerde keuze is. Dat vinden ook ruim 2800 mensen die hun handtekening onder een protest zetten. Het klapstoelenconcert is vrij toegankelijk. Door het concert bij te wonen en naar het Wilhelminaplein te komen kan iedereen het mooie stukje Kaatsheuvel waar plein en kerk onlosmakelijk bij elkaar horen zelf aanschouwen. Bij een klapstoelenconcert in de buitenlucht is het gebruikelijk dat de bezoekers zelf een (klap)stoel meebrengen. Bij slecht weer gaat het concert niet door.