2007-03-22

Oude heemkundekring De Ketsheuvel bestaat weer

Oude heemkundekring De Ketsheuvel bestaat weer

Kaatsheuvel - Na een aantal jaren in ruste te zijn geweest, is heemkundekring De Ketsheuvel weer ontwaakt. De vereniging heeft besloten de lokale historie weer nieuw leven in te gaan blazen. Samen met Stichting Doen We werd gekeken naar de haalbaarheid van een heemkundekring. Er kwam contact met Stichting STERK. Na goed overleg is besloten dat Stichting STERK het beheer gaat verzorgen van al het bestaande en toekomstige heemkundige materiaal en particuliere verzamelingen en dat Heemkundekring De Ketsheuvel toegang krijgt tot die collecties voor raadpleging, studie en publicaties. De heemkundekring wil op donderdag 29 maart iedereen die lokale geschiedenis een warm hart toedraagt uitnodigen voor een bijeenkomst. Iedereen die iets met lokale geschiedenis wil doen, is welkom. Bijvoorbeeld het maken van een website, het doen van onderzoek en het verzorgen van tentoonstellingen. Ook recente geschiedenis is een tak waar de heemkundekring ruimte aan wil bieden. Daarnaast nodigt de kring zeker de jongere generatie uit. De Ketsheuvel is een kring die openstaat voor nieuwe ideeën en initiatieven. De bijeenkomst vindt plaats op donderdag 29 maart om 19.30 uur in De Gildenbond aan de Mgr. Völkerstraat in Kaatsheuvel.